La Massana
Pagament i licitació digital
Pla web comunal incorpora procediments telemàtics per a ciutadans i empreses
El comú de la Massana va encetar la digitalització el 2003 gràcies a la implantació d’una plataforma tecnològica que permet la gestió de tots els expedients, tant de caràcter intern com dels ciutadans. Aquesta eina va suposar un primer gran canvi en l’administració dels dossiers ja que permet que tots els departaments de la corporació puguin actuar transversalment, fet que comporta una major eficiència i facilita l’accés a la informació. Cada expedient conté les dades i actes administratius generats durant el procediment d’acord amb la normativa vigent en cada àmbit.
Els canvis legals han afavorit l’evolució. La promulgació de la legislació sobre signatura digital va permetre incorporar la validació telemàtica als procediments interns, un avenç que ha agilitzat la gestió administrativa i ha comportat eliminar en la majoria de casos el suport paper.
El comú també dona als ciutadans la possibilitat de fer pagaments electrònics a través de la web www.lamassana.ad dels serveis públics, permisos o sancions de circulació. Hi ha dues vies per abonar-los amb targeta de crèdit: a través de la web introduint la referència i identificador o escanejant amb un dispositiu mòbil el codi de barres del document de pagament.
Una de les novetats més esperades, en què es treballa des de fa mesos i que representarà un salt qualitatiu a l’administració andorrana, és la licitació electrònica, que s’aplicarà en breu. Els proveïdors i prestadors de serveis no tan sols podran consultar telemàticament les condicions tècniques dels concursos, sinó que a través de la web del comú podran presentar les seves ofertes, amb l’estalvi de temps i desplaçaments.
La transformació digital de la corporació farà aquest any un salt qualitatiu els pròxims mesos amb el desenvolupament de l’e-administració. El projecte preveu que tots els tràmits que permeti la normativa es puguin realitzar en línia. El catàleg inclourà gestions com les sol·licituds d’obres i urbanisme, l’impost de rendiments arrendataris, les activitats ofertes pel comú, com els esports d’estiu o l’esplai, el servei d’abocador o els permisos d’ocupació de la via pública.
“El ciutadà en serà el gran beneficiat, podrà interactuar amb l’administració en qualsevol moment i des de qualsevol lloc, no haurà d’estar pendent dels horaris, els desplaçaments o si hi ha molta gent al servei de tràmits”, destaca la cònsol major massanenca, Olga Molné, que afegeix que els estalvis de temps en les gestions també milloren la competitivitat de les empreses. En paral·lel, la corporació també treballa perquè les consultes al carrerer de tots els quarts i al cadastre es puguin fer des del portal web.
Alertar via web d’incidències a la via pública
La tecnologia obre nous canals de comunicació entre el ciutadà i l’administració. El comú va llançar ara fa sis anys el gestor d’incidències a través de la web que permet informar de qualsevol problema detectat a la via pública i geolocalitzar-lo, fet que facilita la tasca dels serveis tècnics.
transformacio-digital-2021
“La digitalització és un repte d'empresa al marge de la mida i el sector”