JOSEP MAJORAL, CÒNSOL MAJOR DE SANT JULIÀ

“La transformació digital ha de ser de caràcter nacional i simètrica”

Explica que la digitalització permetrà guanyar en agilitat i facilitarà la feina interna

El cònsol major, Josep Majoral, al departament de tràmitsComú de Sant Julià

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Quins són els passos que el comú ha fet fins ara en el terreny de la transformació digital?

Hi ha molt camí per fer, però primer hem volgut saber on estem. Així, hem tret a concurs públic la confecció d’un estudi per fer una anàlisi de tots els processos interns i veure què cal digitalitzar. Estem a l’espera dels resultats.

Quins són els objectius a curt i mitjà termini?

No hi ha terminis definits i sí un objectiu final que és permetre a qualsevol usuari poder fer tots els tràmits administratius en línia. Però també hi ha un vessant del propi funcionament del comú que amb la digitalització ens facilitarà agilitar processos interns, estalviar recursos i ser més sostenibles des del punt de vista mediambiental.

Com?

Digitalitzar i classificar sistemàticament els documents del comú facilitaria l’accés a la informació de forma més ràpida, tant a l’administració com als ciutadans. I pel que fa a la qüestió mediambiental, podríem estalviar-nos despesa en paper, tinta...

Tràmits serà l’epicentre de tots els canvis o bé es pensa en d’altres departaments?

Tràmits serà l’epicentre de la transformació digital de cara a l’exterior perquè amb el temps hi ha de poder haver l’opció de fer totes les gestions administratives de forma no presencial. Per arribar a assolir aquest objectiu és fonamental la feina que faci el departament d’informàtica. Però com he dit, internament afectarà la nostra forma de treballar i per tant totes les àrees de l’administració comunal.

El de comunicació sí que és un departament que fa servir moltes eines digitals.

Sí. Una de les nostres fortaleses, ho dic sobre la base del retorn que tenim, és la capacitat d’utilitzar totes les eines digitals al nostre abast per garantir la comunicació amb els ciutadans i estar-hi més a prop.

Seria partidari que tot el sector públic d’Andorra pogués fer la transformació de forma simètrica?

Caldria que fos un projecte nacional amb el Govern, la CASS, els comuns... Hauria de ser un únic projecte amb un únic sistema i una única forma de treballar perquè fos fàcil i entenedor per a tothom. Ningú entendria que en connectar-se al nostre comú per fer un tràmit determinat, una persona es trobés un portal diferent del d’una altra administració. Per tant, no només soc partidari d’anar tots en la mateixa sintonia, sinó que crec que és estrictament necessari.

Estònia és un país relativament petit i és el referent mundial pel que fa a transformació digital. Creu que és el camí que ha de seguir Andorra?

No conec a fons el cas d’aquest país, però sé que és capdavanter en digitalització. En tot cas, que Andorra esdevingui un país el màxim de digitalitzat és el camí a seguir veient com estan avançant totes les tecnologies.

Al nostre país hi ha molta gent gran, com es pot fer la transformació per tal que aquest col·lectiu menys avesat en les noves tecnologies no es vegi perjudicat?

Hi ha tres qüestions importants: fer la digitalització de forma progressiva, mantenir el servei presencial i fer formacions a la gent que ho necessiti.

tracking