COMÚ DE LA MASSANA

Experiències per gaudir la parròquia

La web de turisme de la Massana aposta pel format vídeo per descobrir els atractius naturals, històrics i culturals

Una gran pantalla tàctil permet consultar la web a l'oficina de Turisme.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Massana entra pels ulls. El turista pot començar a descobrir la parròquia sense moure’s del sofà de casa o decidir la ruta del dia abans de sortir de l’hotel. La web www.visitlamassa na.ad, que es va llançar el 27 de setembre coincidint amb el Dia mundial del turisme, proposa una experiència immersiva a través de vídeos àgils que en aproximadament mig minut permeten visitar els pobles de la parròquia, equipaments culturals com Casa Rull, la Massana Còmic o la Farga Rossell, les esglésies, els llacs, els refugis, edificis històrics, equipaments esportius o activitats com escape rooms. La píndola audiovisual es completa en tots els casos amb el geoposicionament en el mapa, fotos de detall i descripció. “Hem treballat amb la idea que la web acompanyi el visitant durant tota l’estada a la parròquia traslladant-hi el llenguatge més experiencial de les xarxes socials”, apunta la cònsol major, Olga Molné.

L’aposta omnicanal es completa amb la pantalla tàctil instal·lada a l’oficina de Turisme que, tal com explica el conseller Josep Maria Garrallà, “permet consultar la web i tenir una descripció acurada de cada proposta per gaudir al màxim de l’experiència”.

Com a parròquia de munta­nya, la web dona una àmplia informació sobre els itineraris que s’hi poden fer incloent-hi els tracks. També conté un apartat específic a les activitats amb infants, atenent el nombrós públic familiar que acull la parròquia. “En aquesta primera fase hem introduït tota l’oferta de muntanya, esportiva, cultural i lúdica; ara estem treballant en un apartat de gastronomia, cicloturisme i comerç que publicarem en breu”, assegura el conseller. També s’ha activat el canal d’Instragram @visitlamassana, amb l’objectiu de difondre l’oferta d’una forma atractiva i visual. “Volem que el públic tingui ganes de provar les experiències que proposem”, explica Garrallà.

Activació de la licitació electrònica

El comú de la Massana ha posat en marxa aquest any la plataforma de licitació electrònica. El conseller de Finances, Jordi Areny, ha contextualitzat la iniciativa dins del pla de transformació digital en què treballa la Massana. “Permet guanyar en eficàcia i transparència, a més de facilitar la concurrència.” L’arrencada en període de prova de la plataforma, en la qual s’han donat d’alta 150 empreses, ha permès tancar una dotzena de compres. La cap de compres, Natalie Riba, ha afegit altres avantatges que suposa la digitalització, des de la comoditat en la tramitació a l’eliminació de desplaçaments, a més de l’eficiència en la gestió, ja que hi ha integrats tots els processos. La plataforma és objecte de canvis des del setembre passat per adaptar-la als requisits de la nova Llei de contractació pública. La licitació electrònica comporta que els participants en els processos de contractació comunal ho facin a través de la web www.lamassa na.ad. Abans d’implantar-la, el comú va realitzar una trobada informativa amb tots els proveïdors.

tracking