PYRÉNÉES
Intel·ligència artificial com a avantatge competitiu
Enzyme desenvolupa una solució per a la detecció precoç del càncer de còlon
Enzyme representa un pas més en l’aposta de Pyrénées per la transformació digital i la innovació. Aquesta empresa de serveis de consultoria i desenvolupament de productes tecnològics té com a soci de referència el grup andorrà.
La intel·ligència artificial (IA), les dades i el blockchain són les matèries primeres d’una consultora amb un portfolio multisectorial que inclou grans empreses espanyoles com a partners i clients en més de 15 països. La intel·ligència artificial i les seves tècniques d’ús estan revolucionant diversos sectors d’activitat i augmentant la cadena de valor de les empreses. Enzyme, que ha crescut en els seus dotze anys de vida fins al centenar d’empleats, treballa per conscienciar el teixit productiu que la IA esdevé un avantatge competitiu real per a les empreses. “Lluny de ser una amenaça, la intel·ligència artificial dona suport al desenvolupament de les persones, encarregant-se d’aquelles tasques repetitives de poc valor afegit i alliberant així el temps de les persones per destinar a iniciatives més estratègiques”, assegura Álvaro Ortín, CEO i fundador de la consultora de negoci i tecnològica.
Una de les àrees amb gran potencial per aplicar-hi la intel·ligència artificial és la salut. “Oferim una ajuda avançada en la diagnosi de malalties greus per a les quals una diagnosi precoç port resultar clau per planificar el seu tractament.” La darrera de les fites ha estat la col·laboració amb Roche Diagnostics i l’Hospital Clínic de Barcelona, que ha permès el llançament d’una solució per agilitzar la detecció del càncer de còlon. La plataforma Komombo, desenvolupada per Enzyme Factory, és la base d’una nova eina basada en algoritmes d’intel·ligència artificial que permetpotenciar els diagnòstics precoços en fases incipients de la malaltia i que millorarà l’assistència en zones rurals o allunyades a les grans ciutats o hospitals. Aquest treball ha reportat a l’empresa el premi E-nnova Health 2022 en la categoria de big data i intel·ligència artificial, que reconeix la tasca de professionals, institucions i empreses que a través d’iniciatives digitals contribueixen a la sostenibilitat del sistema sanitari i a la millora de la vida del pacient. La col·laboració amb el Clínic s’ha fet extensiva a d’altres malalties, com ara la fibrosi pulmonar idiopàtica.
“La IA ja ens ofereix moltes possibilitats. Els nostres clients que ja afronten aquests canvis surten beneficiats a molt curt termini”, destaca Ortín.
Casos d’èxit d’aplicació de la IA
No hi ha millor manera de convèncer sobre els beneficis de la IA que amb casos pràctics i Ortín en cita un parell. Una empresa especialitzada en assessoria empresarial ha reduït en un 30% la carrega de treball administrativa amb tasques com la identificació, la recerca i filtració de documents i confecció de contractes i acords. L’altre cas encara és més notable. Un comerç digital, que opera a Amazon, disposa d’un mailbot que resol de manera automàtica un 89% de les consultes dels clients.
transformacio-digital-2022
Pilar Escaler: “La digitalització canvia 180 graus la manera de relacionar-nos”
transformacio-digital-2022
Andreu Tomàs: "Digitalització i ciberseguretat són una inversió, no un cost"
transformacio-digital-2022
Montse Font: “Busquem la millora contínua de l'experiència del nostre client”
transformacio-digital-2022
Xavier Herver: “L'administració electrònica ens permet anar tots a l'una”
transformacio-digital-2022
Josep Majoral: “L'e-administració agilitzarà els tràmits al ciutadà i al personal”
transformacio-digital-2022
Javier Planelles: “Hem d'usar la tecnologia sense oblidar que la nostra raó de ser és el client”
transformacio-digital-2022
Jordi Eslava: “Seguirem digitalitzant els processos que ens permetin guanyar eficiència”
transformacio-digital-2022
Lluís Hernández: “Complir la protecció de dades aportarà valor afegit a les empreses”
transformacio-digital-2022
Enric Martí: “La gestió i anàlisi de les dades és la base de les decisions empresarials”
transformacio-digital-2022
Marco Di Giampietro: “Un hotel pot estalviar milers d'euros digitalitzant el paper”
transformacio-digital-2022
Manel Orobitg: “Si l'empresa no és eficient no serà competitiva i morirà”
transformacio-digital-2022
Àngel Alonso: “El programa de fidelització juga un paper clau en l'estratègia”
transformacio-digital-2022
Laly Sánchez: “Si les persones no l'acompanyen, la transformació es queda al calaix”
transformacio-digital-2022
Jacques Gascuel: “La seguretat dels serveis de missatgeria és insuficient”
transformacio-digital-2022
Pere Vandellós: “El teletreball es basa en el binomi de confiança i responsabilitat ”