Fundador i CEO de Sinzerad
Joan Guixà: “Amb el 'cloud' les solucions digitals es democratitzen”
L’empresa andorrana, amb un equip de vint enginyers informàtics, és una de les consultores homologades pel Govern en el pla de digitalització de les empreses
El teixit empresarial està format per empreses petites amb pocs mitjans. Què els recomanaria a l’hora de plantejar-se la transformació digital?
Associem transformació digital només amb tecnologia, però en el fons és mes una transformació de la cultura, processos i persones. Per tant, recomanaria fer èmfasi en aquests punts i deixar-se acompanyar per un expert per aplicar-hi tecnologia.
Quin és el nivell de digitalització d’aquest teixit productiu?
Considero que el nivell en general és baix, i en un món cada cop més globalitzat en què les empreses competeixen globalment pot suposar un llast per al seu creixement i competitivitat. SinzerAD és una de les empreses homologades del pla de digitalització d’empreses.
Què aporta aquest programa?
Andorra és un país de pimes i per a aquestes una de les principals barreres és el cost i el desconeixement dels experts en digitalització del país. Posar facilitats per trencar aquesta barrera facilitarà el procés de digitalització d’Andorra.
Què comporta l’ús d’eines col·laboratives a l’empresa?
La col·laboració és un procés innat a les organitzacions. Així doncs, aplicar-hi tecnologia augmenta la productivitat, la satisfacció dels empleats i finalment redueix els costos operatius.
El concepte de ‘Modern Workplace’, què aporta?
Amb la pandèmia tots ens hem acostumat a teletreballar i sembla ser que els entorns de treball híbrids han vingut per quedar-se. Disposar d’un entorn digital que doni suport als processos productius, la col·laboració i la creativitat des de qualsevol lloc i dispositiu és fonamental perquè els treballadors donin el millor de si mateixos.
És aplicable la IA o el ‘machine learning’ en una empresa petita?
I tant, amb l’arribada de serveis cloud aquest tipus d’eines es democratitzen i permeten que les pimes puguin incloure-les en els processos.
Una empresa tradicional, què ha de fer per optimitzar els seus processos?
El més important és identificar-los i redactar-los en detall, i encara que sembli senzill no és tan trivial. A partir d’aquí es pot començar a pensar a aplicar-hi tecnologia.
Com pot millorar el sector comercial o de serveis andorrà la relació amb el client?
Ja es parla de client híbrid, algunes etapes o processos els fa online i d’altres al món físic. La solució és adaptar-se als seus canvis per mitjà de l’omnicanalitat i millores en el coneixement i l’experiència del client.
Quina ha estat l’evolució de SinzerAD?
SinzerAD neix a Andorra el 2016 amb la voluntat de convertir-se en referent tecnològic del país. L’experiència adquirida en clients nacionals i internacionals ens ha convertit en experts en modern workplace. Actualment l’equip està format per 20 enginyers preparats per ajudar els clients en aquest procés de digitalització.
transformacio-digital-2022
Pilar Escaler: “La digitalització canvia 180 graus la manera de relacionar-nos”
transformacio-digital-2022
Andreu Tomàs: "Digitalització i ciberseguretat són una inversió, no un cost"
transformacio-digital-2022
Montse Font: “Busquem la millora contínua de l'experiència del nostre client”
transformacio-digital-2022
Xavier Herver: “L'administració electrònica ens permet anar tots a l'una”
transformacio-digital-2022
Josep Majoral: “L'e-administració agilitzarà els tràmits al ciutadà i al personal”
transformacio-digital-2022
Javier Planelles: “Hem d'usar la tecnologia sense oblidar que la nostra raó de ser és el client”
transformacio-digital-2022
Jordi Eslava: “Seguirem digitalitzant els processos que ens permetin guanyar eficiència”
transformacio-digital-2022
Lluís Hernández: “Complir la protecció de dades aportarà valor afegit a les empreses”
transformacio-digital-2022
Enric Martí: “La gestió i anàlisi de les dades és la base de les decisions empresarials”
transformacio-digital-2022
Manel Orobitg: “Si l'empresa no és eficient no serà competitiva i morirà”
transformacio-digital-2022
Àngel Alonso: “El programa de fidelització juga un paper clau en l'estratègia”
transformacio-digital-2022
Laly Sánchez: “Si les persones no l'acompanyen, la transformació es queda al calaix”
transformacio-digital-2022
Jacques Gascuel: “La seguretat dels serveis de missatgeria és insuficient”
transformacio-digital-2022
Pere Vandellós: “El teletreball es basa en el binomi de confiança i responsabilitat ”