Responsable de l'àrea de Cultura de l'oficina de transformació del grup Pyrénées
Laly Sánchez: “Si les persones no l'acompanyen, la transformació es queda al calaix”
Assegura que tot el que una empresa inverteix en digitalització s’ha de fer servir de manera decidida
Per què és important la inversió en digitalització?
Per fer possible la transformació digital cal inversió i convicció. Podem invertir molts diners en digitalització però algú ha de donar un sentit a aquests recursos i fer-los servir de manera decidida. La companyia, i evidentment les persones que en fan part, han de tenir interès per canviar i alhora han de saber utilitzar les eines i conèixer els beneficis que aquest canvi provocarà. Les persones que formen l’equip d’una empresa han de ser ambaixadors i ambaixadores del canvi, s’ho han de creure i han d’implicar-s’hi de manera activa.
Per tant, a més d’inversió, cal un compromís.
Exacte. Un compromís per fer possible aquest canvi. Si les persones no t’acompanyen en la transformació tot es queda en un calaix.
Quin és l’abast d’un procés de transformació?
En qualsevol procés de transformació s’han de revisar la tecnologia, els processos i les persones. Moltes vegades oblidem aquesta última part i després ens queixem que no ha funcionat. Si ens parem a pensar, el que solem descuidar és la comunicació, la formació i l’acompanyament de les persones en les noves eines i les maneres diferents de fer les coses.
Totes les persones poden fer-ho al mateix ritme? Normalment, no. Cada persona té un ritme diferent i aquest és un repte afegit, cal crear plans de canvi que tinguin en compte les necessitats de col·lectius diferents. En una transformació, el cafè per a tothom normalment no es tradueix en un bon resultat.
Entenc que l’aposta és posar les persones al centre de la transformació.
Així és. Des de Grup Pyrénées som molt conscients que la nostra evolució com a companyia només és possible posant les persones al centre de la transformació. L’àrea de cultura s’ha creat precisament per acompanyar els equips en l’evolució que volem fer els propers anys. Per aconseguir-ho estem desplegant vàries palanques.
Quines?
Una evolució i modernització dels nostres valors de companyia, un reforç del nostre estil de management, la creació de cultura col·laboradora i de treball transversal, i la generació d’espais de comunicació bidireccional, oberts a tothom i altament dinàmics són les nostres palanques.
transformacio-digital-2022
Pilar Escaler: “La digitalització canvia 180 graus la manera de relacionar-nos”
transformacio-digital-2022
Andreu Tomàs: "Digitalització i ciberseguretat són una inversió, no un cost"
transformacio-digital-2022
Montse Font: “Busquem la millora contínua de l'experiència del nostre client”
transformacio-digital-2022
Xavier Herver: “L'administració electrònica ens permet anar tots a l'una”
transformacio-digital-2022
Josep Majoral: “L'e-administració agilitzarà els tràmits al ciutadà i al personal”
transformacio-digital-2022
Javier Planelles: “Hem d'usar la tecnologia sense oblidar que la nostra raó de ser és el client”
transformacio-digital-2022
Jordi Eslava: “Seguirem digitalitzant els processos que ens permetin guanyar eficiència”
transformacio-digital-2022
Lluís Hernández: “Complir la protecció de dades aportarà valor afegit a les empreses”
transformacio-digital-2022
Enric Martí: “La gestió i anàlisi de les dades és la base de les decisions empresarials”
transformacio-digital-2022
Marco Di Giampietro: “Un hotel pot estalviar milers d'euros digitalitzant el paper”
transformacio-digital-2022
Manel Orobitg: “Si l'empresa no és eficient no serà competitiva i morirà”
transformacio-digital-2022
Àngel Alonso: “El programa de fidelització juga un paper clau en l'estratègia”
transformacio-digital-2022
Jacques Gascuel: “La seguretat dels serveis de missatgeria és insuficient”
transformacio-digital-2022
Pere Vandellós: “El teletreball es basa en el binomi de confiança i responsabilitat ”