Responsable d'IT i de transformació digital del Grup Heracles

Jordi Eslava: “Seguirem digitalitzant els processos que ens permetin guanyar eficiència”

Destaca que el procés tecnològic permet reduir el temps de gestió, optimitzar recursos i millorar la presa de decisions

Vista d'ocell d'una obra.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El Grup Heracles segueix treballant per implementar noves solucions mitjançant un sistema de gestió per processos (BPM en les sigles angleses), com ara la gestió documental de coordinació d’activitats empresarials (CAE). Fins ara ha posat en funcionament un sistema d’elaboració virtual d’informes d’obra amb grans resultats d’optimització de les tasques administratives i recursos humans.

Entenem que s’han seguit desenvolupant processos mitjançant la tecnologia BPM?

Sí, es tracta d’una tecnologia adaptable i ajustable. L’havíem implementat digitalitzant tots els informes de seguiment diari de les obres per als encarregats, maquinistes, transportistes i el negoci d’obra. Ara, fem un pas més. Desenvolupem un nou sistema de gestió documental per als operaris subcontractats amb l’objectiu d’implantar-lo el primer semestre de l’any 2023.

Per què aquest nou pas?

La construcció requereix un gran nombre d’operaris en producció i gran part són subcontractats. Per tant, implica un gran volum de gestió documental, principalment en seguretat. Fins ara, la gestió i la captació de la informació s’ha fet de forma manual. Per aquest motiu, gràcies a la implementació desenvolupada l’any passat amb l’informe d’obra digital, s’ha apostat per evolucionar la tecnologia i digitalitzar, en paral·lel, tota gestió documental d’acord amb la Llei de seguretat i salut en el treball.

En què consisteix?

És un procés aplicat a empreses i operaris subcontractats per tenir un control general de la documentació. La seguretat dels col·laboradors és un dels aspectes més importants en el dia a dia d’una obra. El projecte ens donarà informació detallada a temps real. Tenint en compte tots els documents necessaris de cada operari o empresa, serà possible poder comprovar-ho abans de l’accés a l’obra.

Aquest projecte que s’està desenvolupant, encara es preveu que millori...

És l’objectiu. La tecnologia BPM ha d’evolucionar i millorar per adaptar-se a les necessitats i canvis que hi ha en cada moment a l’entitat.

Quines són les millores?

El procés s’ha creat a mida de les nostres necessitats. Es troba en una fase inicial; la finalitat és que vagi evolucionant a mesura que s’implanti, i s’adapti a noves situacions. Un altre aspecte diferenciador és la fusió dels informes a temps real de les obres amb el control documental. En tot moment, podrem evidenciar que qui accedeix a l’obra compleix els requisits mínims. Finalment, proactivament, volem que el sistema obtingui cada matí l’estat real de tots els treballadors i poder saber a l’hora de començar el treball si és apte o no (a nivell documental) un treballador. Cada dia, la persona responsable de l’obra podrà conèixer la situació dels companys que té a càrrec i prendre decisions de forma més ràpida i àgil si algun document no està vigent.

Què suposa per a Grup Heracles aquest nou pas?

El volum de documentació que es gestiona en el sector de la construcció és molt elevat i el temps de resposta i possible error és també molt alt. Les noves tecnologies ens permeten estalviar molt temps i el més important, consultar a temps real l’estat de les obres i de tota la informació. L’objectiu és continuar la digitalització en tots els processos on sigui possible guanyar eficiència amb una millora tangible en temps de gestió, optimització de recursos i la millora en la presa de decisions.

tracking