COMÚ D'ANDORRA LA VELLA
Tecnologia per facilitar el dia a dia del ciutadà
L'app 'Andorra la Vella' ofereix diversos serveis i informació útil per als veïns
Aprofitar l’oportunitat que brinda la tecnologia per facilitar les gestions i obrir una finestra per connectar amb el ciutadà. Sota aquesta premissa el comú d’Andorra la Vella ha posat en funcionament l’app Andorra la Vella, per obrir un nou canal amb diferents serveis i informació útil, com ara l’agenda d’actes que es fan a la parròquia, les notícies o les ofertes de feina al comú, així com serveis útils que permeten saber a temps real, per exemple, per on passa el bus comunal o les places disponibles als aparcaments comunals.
Al mateix temps, els ciutadans tenen al seu abast una eina suplementària, a més de l’Espai Ciutadà o les xarxes socials, per adreçar-se al comú fent arribar les seves queixes o demandes.
El menú es pot configurar per rebre notificacions de notícies noves o avisos (per exemple d’un incident a la xarxa viària o d’una avaria en algun subministrament), de l’agenda o del butlletí comunal, a banda de tenir un accés directe a les xarxes socials.
PÀRQUÍMETRES AMB APP
ambé a través d’una app (en aquest cas ElParking) és possible des d’aquest estiu pagar la zona d’estacionament regulada. Els parquímetres s’han substituït per una tecnologia més moderna que funciona amb energia solar. A través de l’app es pot comprar i renovar en línia els tiquets de parquímetre, sense necessitat d’haver d’anar físicament fins a una màquina. Així doncs, l’aplicació s’encarrega d’enviar una notificació quan s’estigui a punt d’exhaurir el límit horari i, de la mateixa manera, si l’usuari no esgota el temps del tiquet comprat té l’opció d’indicar-ho perquè se li reemborsin els diners que no s’hagin hagut de fer servir.
Una gestió més eficient de l’aigua
El comú ha engegat un projecte per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua potable i aprofitar al màxim els recursos hídrics de la parròquia. Es treballa en dues línies: la primera, fent recerca activa de les pèrdues d’aigua que es produeixen de manera habitual a les canonades de distribució (ja s’han pogut eliminar escapaments equivalents al consum de 8.000 llars) i, la segona, invertint per digitalitzar la gestió del cicle d’aigua. Amb la tecnologia, així, s’obtindran dades a temps real de la xarxa per poder actuar de manera immediata quan sigui necessari com, per exemple, en una fuita, així com planificar manteniments i preveure actuacions de millora. Per fer possible aquesta digitalització és indispensable sectoritzar la xarxa i, per tant, dividir-la en diferents parts. A cada sector s’instal·larà un comptador, de manera que els serveis d’aigua del comú podran detectar el sector concret on hi ha incidències. Aquest projecte, amb una durada estimada de dos anys i un pressupost proper als 1,2 milions d’euros, se suma a altres accions que ja s’han implantat, com ara un sistema automàtic de lectura dels comptadors als barris (se n’han col·locat 1.600) per estalviar en el consum dels particulars.
transformacio-digital-2022
Montse Font: “Busquem la millora contínua de l'experiència del nostre client”
transformacio-digital-2022
Xavier Herver: “L'administració electrònica ens permet anar tots a l'una”
transformacio-digital-2022
Pilar Escaler: “La digitalització canvia 180 graus la manera de relacionar-nos”
transformacio-digital-2022
Javier Planelles: “Hem d'usar la tecnologia sense oblidar que la nostra raó de ser és el client”
transformacio-digital-2022
Jordi Eslava: “Seguirem digitalitzant els processos que ens permetin guanyar eficiència”
transformacio-digital-2022
Lluís Hernández: “Complir la protecció de dades aportarà valor afegit a les empreses”
transformacio-digital-2022
Enric Martí: “La gestió i anàlisi de les dades és la base de les decisions empresarials”
transformacio-digital-2022
Manel Orobitg: “Si l'empresa no és eficient no serà competitiva i morirà”
transformacio-digital-2022
Àngel Alonso: “El programa de fidelització juga un paper clau en l'estratègia”
transformacio-digital-2022
Laly Sánchez: “Si les persones no l'acompanyen, la transformació es queda al calaix”
transformacio-digital-2022
Jacques Gascuel: “La seguretat dels serveis de missatgeria és insuficient”
transformacio-digital-2022
Andreu Tomàs: "Digitalització i ciberseguretat són una inversió, no un cost"
transformacio-digital-2022
Pere Vandellós: “El teletreball es basa en el binomi de confiança i responsabilitat ”