COMÚ DE LA MASSANA
Aposta per la seu electrònica
El comú potencia l’administració digital amb la informació i els tràmits ‘online’
Quan el ciutadà entra al web lamassana.ad hi troba una pestanya ben visible que el dirigeix a la seu electrònica. Un cop dins té accés a un ampli catàleg de 34 tràmits. Hi pot fer des d’al·legacions al cadastre o a les multes de circulació fins les inscripcions a les activitats culturals i esportives o la sol·licitud de matrimoni civil. Per tenir accés a totes les gestions online l’usari només ha de disposar del certificat digital.
Amb aquest sistema no tan sols s’estalvia temps i desplaçaments (cosa que globalment repercuteix en la mobilitat del país), sinó que també representa un estalvi econòmic respecte al tràmit en paper. La reducció del volum de ciutadans que acudeix a la casa comuna repercuteix alhora en una millora del servei de Tràmits presencial. La seu electrònica, que també enllaça amb els Tràmits del Govern, permet alhora modificar les dades personals dels usuaris, consultar rebuts i modificar domiciliacions, fer seguiment de les sancions, revisar les liquidacions, les anotacions al registre i tots els documents generats amb l’administració local.
També s'ha treballat perquè les gestories puguin fer tràmits digitals per tercers, cosa que agilitza molt el procediment. Amb la posada en marxa de la seu electrònica, el mes de maig es va fer una campanya informativa tant a la premsa com a les xarxes, explicant com activar els tràmits en línia. Ara se n’encetarà una nova per incentivar l’ús, ja que progressivament s’han anat introduint més tràmits al catàleg de sol·licituds. La previsió del comú es superar la quarantena de tràmits en breu.
INFORMACIÓ AL COMÚ
Aquestes píndoles formatives serviran per apropar les noves tecnologies especialment entre els grups més sensibles com la gent gran, posant èmfasi en l’ús del certificat digital, l’app Salut i els tràmits online. Les persones que vulguin utilitzar els tràmits electrònics però no sàpiguen com fer-ho, es poden adreçar al comú, on se’ls explicarà pas a pas. A més, es faran píndoles específiques de conscienciació per a diferents segments de població.
Un ecosistema integrat per tres webs comunals
El comú presta especial atenció a les diferents webs: lamassana.ad, amb accés fàcil a la informació, els tràmits i agenda; la turística visitalamassana.ad, immersiva i molt útil per preparar plans, i la del parc natural del Comapedrosa, amb la informació d’aquest espai protegit.
Wifi a a la plaça de les Fontetes i el Prat Gran
Un altre projecte en marxa és la instal·lació de wifi a les Fontetes i al Prat Gran, una iniciativa en sintonia amb el consell dels infants. A més de donar servei a turistes i ciutadans, permet enviar publicitat segons el tipus d'usuari i obtenir dades sobre recorreguts o punts d’interès.
transformacio-digital-2023
Cesar Marquina: “Les empreses que no es posen amb la IA perden competitivitat cada dia”
transformacio-digital-2023
Josep Majoral: “L'administració electrònica permet saber l'estat exacte d'un tràmit”
transformacio-digital-2023
Xavier Herver: “Ben aviat els ciutadans ja no hauran de venir al comú a fer els tràmits”
transformacio-digital-2023
Víctor Roselló: “El ciutadà no és conscient dels drets i deures amb les dades”
transformacio-digital-2023
Oriol Giró: “La digitalització és clau per a una empresa que s'expandeix”
transformacio-digital-2023
Jesús Álvarez Marcos: “Els ERP milloraran amb la intel·ligència artificial”
transformacio-digital-2023
Alfonso Torreño: “La digitalització ens ha permès centrar-nos més en el client”
transformacio-digital-2023
Francesc Badia: “La IA canviarà la feina de l'advocat però no podrà substituir-lo”