KPMG

Aposta per la tecnologia

Andorra ha impulsat l’agència de ciberseguretat, el bus d’interoperabilitat, la digitalització del sector privat i treballa per crear l’oficina de la dada

KPMG

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

En un món cada vegada més interconnectat i digital, l’impuls d’iniciatives de transformació digital en el territori és clau per mantenir-se competitiu en l’àmbit nacional i internacional. Andorra n’és un bon exemple mitjançant la promoció de diversos projectes.

Sense anar més lluny, una de les fites més significatives ha estat la posada en marxa de l’Agència Nacional de Ciberseguretat, per prevenir i gestionar els incidents vinculats amb la seguretat de les xarxes i sistemes d’informació. Un altre èxit digne de menció és el projecte d’activació d’una capa tecnològica d’intercanvi d’informació amb una visió única de la dada administrada, que millorarà la connexió i la integració de les tecnologies de la informació i les comunicacions a tot el país. Facilitarà la vida dels ciutadans i millorarà l’eficiència dels serveis públics, creant un canal perquè altres administracions i empreses privades puguin proporcionar i consultar dades de la ciutadania que siguin del seu interès.

Andorra també ha impulsat i subvencionat la digitalització en el sector privat amb diverses iniciatives que impulsen la innovació tecnològica i la productivitat empresarial. La implementació del model d’identitat digital sobirana és un altre pas essencial que millorarà la seguretat i la facilitat d’ús dels serveis en línia, simplificant la vida dels ciutadans i afavorint la seva interacció amb les institucions. Properament, es preveu la creació de l’Oficina de la Dada, que proporcionarà suport a un model organit- zatiu i estratègic de dades per al país.

Transformación digital - KPMG España

Quins reptes de transformació digital haurà d'afrontar Andorra?

En els pròxims anys resulta imprescindible que el teixit empresarial andorrà prengui un clar grau de consciència en referència a la necessitat -inevitable per continuar sent competitius- d’abordar amb major profunditat iniciatives de digitalització dels seus canals de relació, processos de negoci i infraestructures tecnològiques. En aquest context, serà clau identificar i donar suport a sectors que donin tracció a l’economia andorrana. Andor­ra té l’oportunitat d’aprofitar el potencial de negoci associat a la progressiva concentració d’un ecosistema de noves professions i talent digital al voltant de la creació de contingut en streaming, digital, e-Sports i videojocs, amb potencial de desenvolupament cap a contingut publicitari. Un altre repte és la necessitat d’establir una estratègia de país associada a l’ús de tecnologia d’intel·ligència artificial, que estigui dissenyada amb la finalitat d’impulsar i reforçar els eixos establerts com a estratègics per al desenvolupament d’Andorra. Aquestes directrius estratègiques, alineades amb l’entorn europeu, han d’orientar-se a ordenar l’aplicació d’intel·ligència artificial de manera fiable i ètica. D’aquesta manera, permetrà un adequat desenvolupament i utilització tant des del sector privat com públic, i estar lligat en un context d’inclusió digital a un marc de drets i deures digitals dels propis ciutadans.

tracking