Bernat Altimir: “Ser líder significa innovar de manera constant”

CITYXERPA emergeix com a empresa pionera, transformant l’entrega de serveis a Andorra. El CEO explica el paper fonamental que exerceix l'empresa en l'evolució digital del país.

Bernat Altimir, CEO del CityXerpa.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Com va sorgir la idea de CityXerpa i com es va adaptar a les necessitats de la societat andorrana?

CityXerpa va néixer de la necessitat d’optimitzar la vida quotidiana a Andorra. Durant un viatge a la Xina amb els socis i amics fundadors l’any 2014, vam veure i descobrir el concepte de què és el delivery 3.0. En aquell moment coneixíem plataformes agregadores de restaurants que tenien servei a domicili, i el concepte que vam veure ho portava un pas més endavant, dotant la plataforma de logística, ja que l’oferta es veu ampliada dràsticament tant en quantitat com en qualitat. Així és com, fa més de set anys, vam identificar la creixent demanda i ens vam proposar no sols ser un servei de lliurament a domicili, sinó una plataforma integral que millora la qualitat de vida de les persones.

I com ha redefinit CityXerpa la qualitat de vida de les persones quant a la percepció del temps?

La pandèmia va ser un impuls. Hem après a valorar el temps i CityXerpa ha evolucionat per ser més que una solució d’entregues a domicili; ara és un aliat en la gestió eficient del temps dels andorrans i andorranes. En proporcionar serveis que estalvien temps, hem permès a les persones dedicar més temps al que realment els importa.

Com ha canviat la digitalització els hàbits de consum a Andorra?

L’optimització del temps s’ha tornat clau. Pràcticament tota la població té dispositius mòbils i connexió a internet, i la comprensió que existeixen facilitats accessibles des d’aquests dispositius va en augment. Des de mobilitat i oci fins al sopar del diumenge, l’app de CityXerpa ha portat facilitat als telèfons de tot­hom. Ens hem convertit en el catalitzador perquè els andorrans accedeixin a tot, des de serveis d’oci fins a compres setmanals, amb un sol clic. Cal continuar donant solucions digitals en tots els nivells i educant la societat perquè les utilitzi. Per tant, han diversificat els seus serveis més enllà del lliurament.

Com s’integren solucions diferents en la visió de l’empresa?

Des del principi, hem ideat i plantejat un ecosistema que va més enllà del delivery. La sostenibilitat, l’economia, la mobilitat i les persones són els pilars. La integració d’aquestes solucions reflecteix la nostra visió d’un país intel·ligent amb ciutadans connectats.

Diria que CityXerpa lidera en innovació i es manté rellevant en diversos sectors?

La nostra clau és escoltar. Estem constantment millorant segons les preferències canviants de la societat i del país. Ser líder significa innovar constantment, i això és el que fem en tots els sectors en els quals operem.

Quins són els plans futurs de la companyia?

Estem dissenyant solucions basades en la intel·ligència artificial per personalitzar encara més l’experiència i optimitzar les operacions. Volem ser un aliat integral que enriqueixi la vida de la societat andorrana i els seus visitants, i, en aquest sentit, estem treballant per millorar l’experiència d’aquests últims i aprofitar l’ecosistema que hem establert per modernitzar i digitalitzar un sector tan clau com és el turisme.

tracking