Daniel Martínez, director de Digital MoraBanc
El client al centre de la transformació digital
Darrerament hem renovat la banca digital amb una nova experiència ‘app-first’
Totes les empreses han de tenir ja una mirada digital amb un enfocament doble. Per una banda, la visió a llarg termini amb un ull en allò que ha d’arribar, per poder detectar les oportunitats per tenir un millor servei, un millor producte i, al final, una millor experiència de client. En el cas de MoraBanc, la mirada llarga la tenim, per exemple, en temes com ara els actius digitals i el que ens pot aportar la tecnologia blockchain, però de la mateixa manera que posem visió en el futur tenim també concreció en la permanent actualització del servei de banca digital, en què MoraBanc és un referent. Des del 2016 hem incorporat al nostre ADN la digitalització com a element de posicionament fent una ferma aposta durant els últims anys. Centrats en el client, l’objectiu principal és donar un servei les 24 hores del dia, tots els dies de l’any, per així facilitar l’operativa bancària dels nostres clients i clientes.
Aquest 2023 doblem aquesta aposta per ser més àgils i eficients com a entitat, però sobretot per poder dotar d’autonomia els clients en les operatives i consultes més habituals. En els darrers mesos hem renovat la banca digital amb una nova experiència digital app-first, ja que el 70% dels accessos es produeixen a través de dispositius mòbils, oferint el servei Bizum de pagament instantani entre particulars, la capacitat de fer-se client de forma cent per cent digital, i desenvolupant noves funcionalitats pe contractar nous productes com targetes i préstecs, així com la generació de certificats bancaris. Totes aquestes noves capacitats digitals estan pensades i enfocades perquè les persones d’oficines puguin centrar-se a oferir assessorament i serveis de més valor afegit per als clients. Associat amb la digitalització de banc, també s’ha introduït el servei GarminPay. Aquest servei ofereix la possibilitat de pagar a través d’un rellotge als titulars de targetes MoraBanc utilitzant el wallet integrat als rellotges esportius Garmin.
Dins del full de ruta per als propers mesos, a més, hi ha dos grans iniciatives del nostre pla estratègic 2022-2024 que ens transformaran com a entitat i ens faran estar més preparats per als reptes de futur. Per una banda, estem implementant un pla de transformació i simplificació de diferents processos interns que impacten directament en les gestions realitzades pels clients, fent-les més simples i per tant més àgils. Per altra banda, la incorporació dels actius digitals al canal digital del client faran més accessible la nova oferta d’inversió en aquesta nova tipologia d’asset class que revolucionarà la forma com les persones i empreses intercanviaran valor en un futur molt proper.
Aquesta és part de la nostra manera d’entendre la digitalització, sempre amb els clients i usuaris al centre de tot, i és la nostra tasca respondre a les seves necessitats amb solucions reals, pràctiques i àgils en el present, al mateix temps que treballem per avançar-nos a les portes que la tecnologia ens obre per al futur.
transformacio-digital-2023
Cesar Marquina: “Les empreses que no es posen amb la IA perden competitivitat cada dia”
transformacio-digital-2023
Josep Majoral: “L'administració electrònica permet saber l'estat exacte d'un tràmit”
transformacio-digital-2023
Xavier Herver: “Ben aviat els ciutadans ja no hauran de venir al comú a fer els tràmits”
transformacio-digital-2023
Víctor Roselló: “El ciutadà no és conscient dels drets i deures amb les dades”
transformacio-digital-2023
Oriol Giró: “La digitalització és clau per a una empresa que s'expandeix”
transformacio-digital-2023
Jesús Álvarez Marcos: “Els ERP milloraran amb la intel·ligència artificial”
transformacio-digital-2023
Alfonso Torreño: “La digitalització ens ha permès centrar-nos més en el client”
transformacio-digital-2023
Francesc Badia: “La IA canviarà la feina de l'advocat però no podrà substituir-lo”