GRANDVALIRA RESORTS
Gestió de la neu innovadora
La tecnologia andorrana d'Snowplanner millora la innivació i el trepitjat de pistes
Les estacions de Grandvalira Resorts han demostrat ser capdavanteres en la recerca i implantació de noves tecnologies i solucions que puguin millorar i optimitzar el seu rendiment.
Si tradicionalment el focus de la transformació digital ha estat en plataformes digitals d’informació i comunicació amb el client, així com la venda online, la temporada passada es van integrar solucions d’intel·ligència artificial i Machine Learning per desenvolupar un algoritme que permeti implementar una estratègia comercial de preus dinàmics, com fan servir les línies aèries o les cadenes hoteleres, en què el preu dels seus serveis fluctua sobre la base de la demanda i premia l’anticipació de compra del client.
Ara, ha arribat el moment de traslladar la transformació digital al terreny, a la gestió de tots els seus recursos –mecànics, humans i naturals–, amb l’objectiu afegit de minimitzar l’impacte de la seva activitat en l’entorn natural de les muntanyes andorranes.
La tecnologia de Snowplanner ha estat desenvolupada conjuntament entre les estacions i un equip de joves enginyers d’Andorra Recerca i Innovació.
El sistema funciona a través d’una sonda que analitza el terreny i permet controlar la profunditat de la neu qualsevol dia de la temporada, així com la seva evolució, i envia tota la informació directament als sistemes GPS de les màquines trepitjaneu. L’eina detecta les parts que requereixen més treball i els marca directament al GPS la ruta més eficient, de manera que quan els tècnics surten amb les màquines ja saben quines són les pistes i les zones que han de treballar. En conseqüència, el sistema també ajuda a controlar millor l’ús de combustible traçant una ruta més eficient. D’aquesta manera, des que es tanca l’estació fins a l’endemà es pot posar el focus allà on és més necessari i garantir un estat de les pistes més òptim per als esquiadors.
La tecnologia de Snowplanner també emmagatzema totes les estadístiques i mètriques rellevants a partir de les dades recollides dels vehicles, amb les quals també es pot potenciar el coneixement. A més, aquestes es poden consultar des de qualsevol dispositiu electrònic ja que es pugen al núvol, de manera que la informació s’obté en temps real i des de qualsevol punt de les estacions.
Ecosistema digital de Grandvalira Resorts
Grandvalira Resorts treballa constantment a desenvolupar un entorn digital que faciliti al màxim l’accés a tota la informació i l’experiència al visitant. Una de les novetats de la temporada és la nova app multiestació, que uneix les antigues aplicacions de cada estació en una de sola i que inclou funcionalitats com l’estat de les pistes a temps real, la possibilitat de reservar els serveis de l’estació, el registre de les esquiades i estadístiques, o la compra dels forfets tant de dia com de temporada. D’altra banda, Pal Arinsal estrena aquesta temporada una nova web que s’integra dins l’univers Grandvalira Resorts, incorporant les funcionalitats del grup i un disseny completament nou. També s’ha integrat en aquest ecosistema digital la venda del forfet de temporada extraescolar.
transformacio-digital-2023
Cesar Marquina: “Les empreses que no es posen amb la IA perden competitivitat cada dia”
transformacio-digital-2023
Josep Majoral: “L'administració electrònica permet saber l'estat exacte d'un tràmit”
transformacio-digital-2023
Xavier Herver: “Ben aviat els ciutadans ja no hauran de venir al comú a fer els tràmits”
transformacio-digital-2023
Víctor Roselló: “El ciutadà no és conscient dels drets i deures amb les dades”
transformacio-digital-2023
Oriol Giró: “La digitalització és clau per a una empresa que s'expandeix”
transformacio-digital-2023
Jesús Álvarez Marcos: “Els ERP milloraran amb la intel·ligència artificial”
transformacio-digital-2023
Alfonso Torreño: “La digitalització ens ha permès centrar-nos més en el client”
transformacio-digital-2023
Francesc Badia: “La IA canviarà la feina de l'advocat però no podrà substituir-lo”