ASER MURIAS, CTO A BISMART

La IA és un motor per a la transformació empresarial

No és un fenomen aïllat en el qual només participen grans corporacions tecnològiques. Ja s’està aplicant en empreses de totes les mides i sectors

Aser Murias, CTO a Bismart.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Tot i que la intel·ligència artificial no és una tecnologia nova –es parla d’intel·ligència artificial des del 1956–, segueix en tendència gràcies a la seva evolució contínua.

Recentment, es torna a parlar molt d’intel·ligència artificial a causa de la revolució de la intel·ligència artificial generativa; una branca de la IA entrenada per generar contingut nou i original. Segurament l’exemple més conegut sigui ChatGPT, si bé la majoria de grans empreses tecnològiques ja han tret les seves pròpies versions de GPT, com Bing Chat, de Microsoft, o Bard AI, de Google.

Més enllà dels chatbots, la cara més coneguda de la “nova generació de la IA”, la perennitat d’aquesta tecnologia s’explica per dues raons molt simples: l’augment exponencial de dades generades cada any, juntament amb l’increment de la potència de càlcul necessària per processar-les. Aquestes dues variables són el motiu pel qual, cada vegada més, la intel·ligència artificial s’està convertint en un catalitzador per a la producció de valor empresarial en tots els àmbits. La intel·ligència artificial ja s’està aplicant en empreses de totes les mides i sectors, demostrant el seu impacte tant en l’àmbit internacional com local.

N’és un clar exemple el sector financer i bancari, un sector que ja fa bastant de temps que fa ús de chatbots per proporcionar un servei al client 24/7. Per altra banda, els algoritmes d’IA tenen la capacitat d'identificar patrons inusuals en les dades per a la detecció i prevenció de frau, augmentant així la seguretat i la confiança en les entitats bancàries. Tanmateix, el potencial més interessant en aquest sector segurament sigui la negociació algorítmica. Els sistemes de negociació basats en intel·ligència artificial poden prendre decisions en fraccions de segon basant-se en dades del mercat per executar operacions d’alta freqüència.

La IA també ha transformat significativament la indústria del turisme, oferint nombroses aplicacions i casos d’ús per a les empreses del sector. A Bismart hem treballat amb nombroses cadenes hoteleres, ajudant-les a fer una millor explotació de les seves dades mitjançant intel·ligència artificial, especialment analítica predictiva. La nostra solució de coneixement i gestió per a cadenes hoteleres, Hotel Management Dashboards, integra l’analítica predictiva per predir l’ocupació, tant a llarg com a curt termini. El sector del turisme és molt estacional i l’analítica predictiva resulta clau per a la posada en marxa d’estratègies avançades, com ara polítiques de preus dinàmiques en funció de la demanda o del comportament de la competència, o bé l’optimització de les compres en funció de la inflació.

En termes d’oferir un millor servei als clients, la intel·ligència artificial és, sens dubte, un instrument inigualable per a tots els sectors. La IA ja s’està utilitzant per analitzar els patrons de compra dels clients, així com per a una segmentació de clients automàtica en funció del seu comportament en línia i de les seves preferències. L’objectiu és oferir al client una millor experiència a través de la personalització.

Aquests exemples són només la punta de l’iceberg, ja que les possibilitats de la intel·ligència artificial en el món empresarial continuen expandint-se amb els avenços tecnològics. És crucial identificar les àrees on la IA pot aportar valor i aprofundir en aquestes oportunitats per aconseguir un impacte positiu i sostenible a llarg termini.

tracking