JAUME DÍÉZ, TÈCNIC EN PRIVACITAT I PROTECCIÓ DE DADES DE WIN2WIN
Protecció de dades: inversió amb retorn garantit
La diligència en aplicar la protecció de dades marcarà el futur de la nostra empresa
L'adequació de les organitzacions a la Llei qualificada de protecció de dades personals (LQPD) no s’ha de percebre com una imposició, com una nova llei que hem de complir i que suposarà una despesa més per a les nostres entitats. La inversió en protecció de dades aporta a les corporacions una sèrie d’avantatges operatius i competitius que van molt més enllà que el compliment normatiu. Els dona més agilitat, més eficiència en ajudar-les a un millor autoconeixement, un atractiu més potent per als inversors i una confiança molt més estreta amb els seus clients i treballadors.
Segons publica el Cisco Privacy Maturity Benchmark d’aquest any, el 94% de les empreses diuen que els seus clients no els contractaran si les dades no estan degudament protegides. En aquest mateix informe, el 92% de les organitzacions enquestades són conscients que han de fer més per tranquil·litzar els clients sobre com s’utilitzen les seves dades, i el 95% que tots els seus empleats han de saber com protegir la privadesa de les dades.
En el moment actual, on la tecnologia avança a passes agegantades i a gran velocitat, els riscos sobre la privacitat evolucionen constantment. La presència de la IA en la nostra vida tot just acaba de començar i la societat comença a estar preocupada per l’ús d’aquesta tecnologia a les empreses, a més de considerar que el fet de fer-la servir ja ha erosionat la confiança que hi tenien abans.
En aquest context, la majoria d’organitzacions, ja consideren que l’adequació dels seus negocis a la protecció de dades és un factor comercial molt positiu, que els està donant un molt bon resultat en el seu negoci, amb una millor interacció amb els seus clients i un impacte real en els ingressos i els beneficis.
Ara per ara la inversió en protecció de dades i seguretat de la informació de les empreses a Andorra, és insuficient. L’any 2022 el 69% de les corporacions espanyoles van patir com a mínim una violació de dades. L’afectació que tenen aquests incidents en la continuïtat del negoci pot arribar a ser molt greu: pèrdua o interrupció dels sistemes, bloqueig de les dades en cas d’haver patit un ransomware, pèrdua de reputació, sancions, indemnitzacions i fins i tot lesions físiques o psicològiques.
Resulta prou evident, doncs, que invertir per protegir les dades personals que són responsabilitat de la nostra organització ens posicionarà com a entitats serioses als ulls dels interessats, que realment es preocupen per la privacitat dels seus clients, vetllant en tot moment per garantir la seguretat i confidencialitat de les seves dades. L’adopció d’aquesta cultura de privacitat, prenent les mesures tècniques i organitzatives necessàries, generarà confiança tant al nostre públic com a la nostra pròpia organització.
Tothom vol mantenir la seva vida privada sense intromissions, tothom vol que es respectin els seus drets fonamentals. Cal adonar-se que la protecció de dades és un pas endavant en aquest sentit, el primer pas. La nostra diligència en aplicar aquesta protecció i mantenir-la marcarà el nostre futur i també el de la nostra societat, on les dades personals són el tresor més cobejat. Recordem que protegir les dades significa protegir les persones.
transformacio-digital-2023
Cesar Marquina: “Les empreses que no es posen amb la IA perden competitivitat cada dia”
transformacio-digital-2023
Josep Majoral: “L'administració electrònica permet saber l'estat exacte d'un tràmit”
transformacio-digital-2023
Xavier Herver: “Ben aviat els ciutadans ja no hauran de venir al comú a fer els tràmits”
transformacio-digital-2023
Víctor Roselló: “El ciutadà no és conscient dels drets i deures amb les dades”
transformacio-digital-2023
Oriol Giró: “La digitalització és clau per a una empresa que s'expandeix”
transformacio-digital-2023
Jesús Álvarez Marcos: “Els ERP milloraran amb la intel·ligència artificial”
transformacio-digital-2023
Alfonso Torreño: “La digitalització ens ha permès centrar-nos més en el client”
transformacio-digital-2023
Francesc Badia: “La IA canviarà la feina de l'advocat però no podrà substituir-lo”