CAMBRA DE COMERÇ

Stella Canturri: “La formació contínua i la innovació són essencials”

La responsable de Formació, Comerç i Turisme reflexiona sobre el paper de l’entitat d’acompanyament del teixit empresarial en el procés de transformació digital

Stella Canturri, responsable de Formació, Comerç i Turisme de la Cambra.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El programari actual de la Cambra inclou formació en transformació digital, intel·ligència artificial (IA), metavers... Quina és la principal motivació de les persones que s’hi apunten?

Molts professionals i empresaris consideren que és una via per mantenir-se al dia i millorar la competitivitat en un entorn empresarial en constant evolució. Altres ho veuen com una oportunitat laboral per ampliar les perspectives professionals. Les empreses busquen cada vegada més experts en tecnologies emergents, la qual cosa pot afavorir la demanda d’aquesta formació i les oportunitats laborals relacionades. D’altres, volen impulsar la innovació i el creixement dels seus negocis mitjançant la incorporació de tecnologies com la IA per millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència. Vivim una evolució tecnològica constant i ens hem d’adaptar contínuament a canvis i, per això, els professionals busquen preparar-se per afrontar amb èxit els desafiaments del futur.

Quin és el valor afegit de les formacions de la Cambra?

La Cambra compta amb experts i professionals en actiu i de renom per impartir-los. A més, les nostres formacions estan actualitzades i això els permet estar ben informats de les novetats i, sobretot, són pràctiques i adaptades a situacions reals. Un altre aspecte a destacar és que oferim l’oportunitat de connectar amb altres professionals i empresaris interessats en les mateixes àrees i, per tant, la possibilitat de crear una xarxa de contactes que pot ser valuosa per a futures oportunitats de negoci.

Una de les apostes de la Cambra és donar eines.

Cal remarcar la nostra flexibilitat i agilitat a l’hora de respondre a les necessitats del mercat mitjançant webinaris sobre temes d’actualitat i interès empresarial, així com cursos a mida per satisfer les necessitats específiques dels afiliats.

La digitalització millora l’eficàcia i l’eficiència de les empreses i també implica un canvi de mentalitat. Com són les empreses d’avui i com seran les del futur?

Gran part de les empreses es digitalitza progressivament però el procés s’accelerarà amb la incorporació de plataformes i tecnologies digitals totalment automatitzades. Tot just comencen a implantar la IA per oferir una experiència al client més personalitzada i adaptada; amb els anys, això serà una norma tant per prendre decisions com per traçar estratègies de negoci. Això també ens genera el repte d’assegurar que les empreses en facin un ús responsable i ètic.

L’agilitat de les empreses serà fonamental.

L’entorn de treball canviarà, amb major flexibilitat, treball a distància, col·laboració global i l’enfocament en les habilitats digitals i la resolució de problemes. Aquesta consciència encara es farà més evident pel que fa a la sostenibilitat com a compromís real en tots els aspectes operatius. Les empreses del futur hauran de ser àgils i estar disposades a adaptar-se a canvis ràpids en l’entorn empresarial. L’aprenentatge continu i la capacitat d'innovar seran essencials.

tracking