Cristina Batarseh, Crowe

“La digitalització ha d'impulsar el futur econòmic dels negocis”

Lidera l'àrea d'innovació i Digital Business a Crowe Andorra. Acumula una experiència de 18 anys en l’àmbit digital i el màrqueting en sectors com l’hoteleria, ‘e-commerce’, ‘retail’ o ‘sports’.

Cristina Batarseh

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La incertesa a causa de la Covid pot durar mesos i fins tot anys, i hem d’aprendre a conviure-hi. La digitalització és una palanca per sortir de la crisi.

Hem sentit parlar de com és de necessària la transformació digital, però, de què estem parlant exactament?

La transformació digital parteix de l’anàlisi a fons d’una empresa per millorar-la amb tecnologia, prioritzant l’experiència del client, optimitzant processos i augmentant la competitivitat. La prepara per competir en l’economia digital. Va més enllà de comprar ordinadors, implementar el teletreball, crear un e-commerce o instal·lar un ERP. La tecnologia és només un mitjà; és necessari un canvi cultural amb la implicació de tot l’ecosistema (directius, empleats, proveïdors, clients i socis).

És accessible per a totes les empreses? Com poden saber si necessiten transformar-se?

El repte les afecta a totes, independentment de la dimensió i activitat, sent més necessària en els sectors no nadius digitalment. Hi ha solucions tecnològiques estàndards de cost assequible o gratuïtes que resolen la majoria de problemes. Les empreses s’han de fer dues preguntes: en quant temps deixarà de ser viable el nostre model de negoci? Quines són les necessitats específiques de transformació digital? La resposta comportarà diferents accions a implementar en funció de la urgència.

Quins beneficis aporta a l’empresa la transformació digital?

Té múltiples avantatges. Ens permet millorar l’experiència de client. El coneixem millor i, per tant, podem adaptar productes i serveis de forma més personalitzada, fidelitzant-lo i augmentant la recomanació a tercers. La tecnologia permet adaptar-se ràpidament a situacions canviants. La flexibilitat i l’agilitat milloren l’eficiència i la productivitat amb l’automatització o simplificació de processos. Finalment, integrar la innovació dins de l’organització genera nous models de negoci que aporten noves fonts d’ingressos.

Què s’ha de considerar a l’hora de la implementació?

El punt de partida és considerar la digitalització una inversió, no una despesa més. Cal partir dels recursos disponibles econòmics i humans, sense descartar el suport de professionals especialitzats externs amb una visió global i imparcial, per a una implementació més ràpida i amb menys errors. El focus no hauria de ser adquirir tecnologia, sinó incorporar noves capacitats per augmentar el volum de negoci i la rendibilitat. És imprescindible un lideratge clar. L’aposta ha de ser compartida per tots els membres de l’organització. Cal fer-los protagonistes de la implementació.

Com s’hi hauria d’adaptar Andorra? Andorra pot beneficiar-se àmpliament d’aquest procés. Cal plantejar com reinventem els negocis aprofitant les noves tecnologies, creant així les bases per al seu futur. La transformació digital no hauria de limitar-se a adaptar l’actual model econòmic del país. Cal aprofitar aquesta oportunitat per impulsar la creació d’empreses en sectors digitals de futur. Aquesta combinació permetrà situar Andorra a l’avantguarda de la nova economia global. Crowe és molt conscient de la situació i coneix molt bé les particularitats i el teixit empresarial. És per això que comptem amb una divisió de Transformació Digital, per acompanyar les empreses en l’adaptació dels negocis als nous temps, prioritzant la innovació i la generació de valor.

tracking